Nízkosacharidová strava

 
Název:
oběd/večeře:
večeře:
oběd:
snídaně:
nízkosacharidová strava:
vegetariánská strava:
jaro:
léto:
podzim:
zima:
celoroční:
 

Chilli con Carne

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
zima: ano

Cuketové řízečky s kurkumou

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
léto: ano

Restovaný kadeřávek se slaninou

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano

Brokolicová polévka s masovými kuličkami a smetanou

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano
zima: ano

Fritatta s lososem a brokolicí

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
léto: ano
podzim: ano

Fritatta se slaninou

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
zima: ano

Losos s květákovou kaší a koprovou omáčkou

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano
zima: ano

Kreolské curry

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano
zima: ano

Plněná vejce

snídaně: ano
nízkosacharidová strava: ano
celoroční: ano

Pomazánka z lososa v zelných listech

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano
zima: ano

Polévka z pečeného květáku

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano
zima: ano

Chlebová placka se špenátem s kozím žervé a cherry rajčátky

snídaně: ano
nízkosacharidová strava: ano
jaro: ano
léto: ano

Dušená kuřecí stehýnka v marockém stylu

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano

Kešu čoko krém

snídaně: ano
nízkosacharidová strava: ano
celoroční: ano

Kokosové palačinky

snídaně: ano
nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano

Kuřecí vývar se zázvorem a rozmarýnem

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
jaro: ano

Ořechová granola s jogurtem

snídaně: ano
nízkosacharidová strava: ano
zima: ano

Pečený losos s avokádovým salátem

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
jaro: ano

Mleté maso se zeleninou

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
zima: ano

Marocký krém

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
zima: ano

Lososový Burger s lilkem

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
léto: ano
podzim: ano

Maková houska s domácí paštikou a salátovou okurkou

snídaně: ano
nízkosacharidová strava: ano
léto: ano

Petrželková polévka s mořskými plody

oběd/večeře: ano
nízkosacharidová strava: ano
jaro: ano

Pečený květák s petrželkovým pestem

nízkosacharidová strava: ano
podzim: ano

Stránkování

12 3 4 >
 
 
cpk > Recepty > Nízkosacharidová strava
Loading...

Recepty

Rychlá nízkosacharidová jídla

Zde vám přinášíme inspiraci na jednoduchá a rychlá nízkosacharidová jídla bez komplikovaných receptů. Je jedno, jestli hledáte snídani, oběd nebo večeři, jezte na co máte chuť. Snídaně je stejné jídlo, jako každé jiné a není nutné držet se jakéhokoli zajetého zvyku. Naučte se k snídani jíst třeba polévku a uvidíte, že vám bude chutnat a udělá dobře. Nízkosacharidová strava je mimo jiné i o tom, že se snažíme stravovací návyky měnit. Časem vám to už ani nepřijde.

Snídaně/svačiny

Vařená vejce

Vejce lze uvařit na tvrdo nebo na hniličku. Podávejte bez pečiva a jiných klasických příloh, které můžete nahradit syrovou nebo vařenou zeleninou. Vejce vařená natvrdo jsou výbornou svačinou na cesty.

Míchaná vejce

Připravíme na vhodném tuku jako je ghí, máslo, sádlo, kokosový nebo avokádový olej. Osmahněte cibuli, přidat můžete kvalitní slaninu a poté vmíchat vejce. Podávejte opět bez pečiva nebo jiných klasických příloh. Servírujte s nakrájeným rajčetem, okurkou či avokádem. Ozdobit můžete také nastrouhaným sýrem.

Zakysaná smetana a lesní plody

Zakysaná smetana s vysokým obsahem tuku je vynikající svačinou. Přidáním borůvek, malin, rybízu či angreštu vznikne osvěžující, rychlá a lahodná svačinka či snídaně.

Čerstvý kokos

Dnes již běžně k sehnání v mnoha obchodech. Dužinu z kokosu můžete buď ihned konzumovat nebo až 10 dní skladovat v lednici ve vzduchotěsné nádobě. Při nákupu zkontrolujte, zda na sobě skořápka nemá plíseň nebo zda není mechanicky poškozená.

Kokosové chipsy

K sehnání jsou ve většině obchůdků se zdravou výživou. Dbejte na to, aby byly bez přidaného cukru.

Kokosové máslo

Vynikající svačina nebo příloha k jídlům. Je možné koupit již hotové, nebo pokud máte vysokorychlostní mixér, lze si ho vyrobit ze strouhaného neslazeného kokosu.

Avokádo

Zralost avokáda poznáte tak, že po vyloupnutí stopky pod ní bude krásně zelená barva. Zralé avokádo je také pod mírným tlakem prstu měkké. Pokud je avokádo ještě tvrdé, nechte ho v igelitovém sáčku při pokojové teplotě dozrát. Avokádo rozkrojte, vyjměte pecku a konzumujte osolené a pokapané citronovou šťávou přímo ze slupky, nebo si dužinu vyškrabte na talířek poté dle návodu dochuťte.

Guacamole

Rychlá pomazánka z čerstvého avokáda. Zralé avokádo rozkrojte, lžící vyškrabete do misky a vidličkou rozmačkejte. Osolte, opepřete, přidejte šťávu z čerstvé limetky a případně nadrobno nakrájené rajče a promíchejte. Můžete jíst samotné, nebo namazat na nízkosacharidový chléb či krekry. Výborně chutná i se salátovými listy, okurkou nebo jinou zeleninou.

Zelenina s dipem

Asi nejrychlejší svačina nebo jídlo. K mrkvi, řapíkatému celeru nebo paprice použijte jako dip výše zmiňované guacamole, nebo si dip vyrobte z jiné zeleniny, zakysané smetany a sýra.

Feta sýr s rajčaty

Čerstvá rajčata nakrájejte na plátky nebo kostky, smíchejte se sýrem feta a pokapejte olivovým olejem.

Zapečená cuketa s fetou

Cuketu omyjte, nakrájejte na kolečka nebo plátky. Vyskládejte je na plech, polijte tukem, posypte rozdrobeným sýrem feta a dejte na 10–15 minut zapéct do trouby na 170 oC.

Olivy a sýr

Olivy se sýrem jsou skvělá a velmi dobrá svačina. V obchodě lze koupit olivy smíchané se sýrem nebo třeba plněné fetou. Lze ale koupit samotné olivy a sýr a smíchat je doma dle chuti.

Paštika s řapíkatým celerem

Dobrou paštiku lze dnes koupit dnes téměř v každém obchodě. Dbejte ale na kvalitu a vždy čtěte složení. Čím méně surovin, tím lépe. Paštika chutná skvěle s řapíkatým celerem nebo jinou zeleninou. Recept na vynikající paštiku najdete také v jídelníčku (??).

Salátová okurka s rybí pomazánkou

Na rybí pomazánku použijte sardinky, tuňáka, lososa nebo jinou rybu, dejte do misky, přidejte na drobno nakrájenou cibuli, okurku, nebo jinou oblíbenou zeleninu, přidat můžete i vejce natvrdo a zalít plnotučným jogurtem nebo majonézou. Nezapomeňte osolit a opepřit dle chuti. Konzumujte se zeleninou.

Ledová káva s kokosovým mlékem

Ideální osvěžení pro horké letní dny. Do kávy přidejte led a vychlazené kokosové mléko. Lze ochutit také skořicí nebo vanilkou.

Avokádové smoothie

Avokádo, nepražený kakaový prášek a 1 1/2 hrnku kokosového mléka společně pomixujte. Lze přidat také vanilku, skořici nebo lžíci ořechového, popř. kokosového másla.

Ořechové máslo

Je výbornou svačinkou, která zasytí. Při nákupu ořechového másla dbejte na kvalitu a jeho složení. V ořechových máslech bývá často přidaný cukr, proto je důležité pozorně číst etikety. Ořechová másla si s kvalitnějším mixérem můžete vyrobit i doma. Stačí na to pouze ořechy a kokosový, případně makadamový olej. U kvalitních mixérů není olej potřeba.

Domácí čokoláda z kakaa a kokosového oleje

Čokoládu lze jednoduše vyrobit z kokosového oleje, kakaového prášku, případně ořechů nebo čerstvých či mražených lesních plodů. Kokosový olej rozehřejeme, přidáme do něj kakaový prášek a promícháme. Lesní plody a ořechy vyskládáme na plochý talíř a zalijeme vzniklou čokoládou. Poté vložíme na hodinu do mrazáku. Hotovou čokoládu rozlámeme na kousky a podáváme. Skladujeme v mrazáku.

Uzený losos s avokádem

Avokádo nakrájíme na plátky, na které poklademe plátky uzeného lososa (ideálně divokého). Můžeme přidat kapary a jíst jako jednohubky.

Zbytky z večeře

Skvěle poslouží jako snídaně nebo svačinka, kterou si můžete vzít s sebou do práce nebo na cesty. Nebojte se vyzkoušet snídat polévku nebo nízkosacharidový zeleninový quiche!

Čokoláda

Kvalitní vysokoprocentní čokoláda (alespoň se 70 % kakaa) zasytí a zažene chutě na sladké. Kousek čokolády lze rozpustit ve lžíci smetany a podávat s bílým jogurtem nebo tvarohem a s trochou ovoce či ořechů.

Obědy/večeře

Grilovaný lilek a česneková ricotta

Lilek je opravdu výborný, když se dobře připraví. Stačí ho umýt, odkrojit konce a nakrájet na kolečka nebo dlouhé plátky a osolit. Grilovat se dá nasucho a po ugrilování polít olivovým olejem, nebo olejem pomazat předem. Ricottu dejte do misky, přidejte sůl, pepř, prolisovaný česnek a bylinky dle chuti. Vše promíchejte a namažte na grilovaný lilek.

Karbanátky

Klasické české jídlo, které se dá velice rychle vyrobit i bez přidání strouhanky nebo mouky. Stačí jen smíchat mleté maso se solí, pepřem a dalším kořením či bylinkami, přidat můžete vejce nebo nastrouhanou zeleninu a rukou vytvarovat karbanátky. Smažit můžete na sádle a podávat s čerstvou nebo pečenou zeleninou.

Sekaná

Stejně jako karbanátky se snadno vyrobí jen z masa. Postupujte stejně jako u karbanátku, jen z masa vytvarujte sekanou, dejte na pekáček a trochu podlijte vodou, pokapejte olivovým olejem, sádlem nebo máslem a dejte péct do trouby na 170 oC. Pečte dle velikosti asi hodinu.

Zeleninové pyré

Pro lepší chuť můžete zvolenou zeleninu podusit v masovém vývaru. Až bude měkká, vývar neslévejte, přidejte máslo, kokosový olej nebo smetanu a rozmixujte do hladké kaše. Servírovat můžete s máslem. Kombinací zeleninového pyré je nepřeberné množství, zkusit můžete květák, mrkev-cuketa; celer-cuketa; květák-brokolice, tuřín; tuřín-cuketa; petržel-mrkev atd.

Polévky

Polévka je skvělé jídlo. Vždy jako základ použijte domácí vývar a do něj zavařte oblíbenou zeleninu. Můžete dělat jednodruhové polévky, nebo kombinovat zeleninu, kterou zrovna máte doma. Osolte, opepřete a dochuťte čerstvými bylinkami. Polévku můžete mixovat dohladka, nebo nechat vývar s kousky zeleniny a masem. Dobré je také připravit si nudle z cukety, mrkve, celeru nebo jiné zeleniny. Do vývaru můžete také vyklepnout jedno nebo dvě vejce a nechat je lehce povařit.

Špagety

Klasické těstoviny nahraďte cuketovými nudlemi, které nastrouhejte, dejte na pánev a orestujte na sádle. Servírujte s rajčatovou omáčkou a sýrem.

Loading...

Recepty